Thursday, June 30

menyesal kemudian tidak berguna....

itu la pesan orang tua2... bukan setakat orang tua di zaman skolah dulu pun kita di dedahkan berkali2 dengan pelbagai pepatah sebagai panduan hidup..

walau di dedahkan banyak kali pun.... bukannya kita pakai sangat....wat dunno jer sampai lah sesuatu perkara terjadi kepada kita dan zaaass.....dan2 tuh juga la kita mula mengorek 1per1 peribahasa pepatah pesanan petua dan sebagainya utk mengammbarkan penyesalan kita dan pesanan kepada orang lain..

aku sendiri tidak terkecuali...dalam pada semua orang kena...kebanyakan org yg aku kenal berpesan sebegitu...tapi dh sikap manusia yg mudah lupa apabila di buai keasyikan keseronokan..




dalam berkawan pelbagai ragam manusia yg kita jumpa...dan dalam ramai2 kawan ada sorang 2 yg kita akrab dengannya....mcm isi dengan kuku, aur dan tebing dan seumpama dengannya... berkongsi boleh di katakan semua suka duka hidup...lebih dr berkongsi dgn mak,ayah, adik beradik saudara mara...

sekali....ramai2 kawan aku nih...ada sorang manusia nih so selfish...so evil sampai aku dia tikam lumat2... fitnah seantero alam.. xper2... ko buat aku camtu kan... aku diam ajer sambil berdoa 1 hari Allah akan balas apa yg ko buat...

sudahnya...hari demi hari...bulan demi bulan.. tahun demi tahun... timbul penyesalan kat diri kau... mula la dok citer itu aku begini aku yg tuh aku... dulu ko burukkan aku sampai org pandang aku sebelah mata... skang nih pandai pulak ko belek2 yg ko rasa aku buat baik ngan ko kan.... huhuhuhu itu lah...  lenkali pentingkan la diri ko yg x seberapa tuh sampai ko sanggup aniaya orang yg ko kata pernah berbuat baik ngan ko.

betul laa org tua kata...  menyesal kemudian x berguna...



dan pada aku.... BUAT BAIK BERPADA-PADA, BUAT JAHAT JGN SEKALI buat byk kali


kebaikan yang beribu tidak mampu menutupi kejahatan yang satu. fitrah manusia suka menjaja cerita buruk orang berbanding bercerita mengenai kebaikan orang tersebut.

No comments:

Post a Comment

mekasih kerana sudi menconteng arang kat blog sayer

(^_^)V