Wednesday, February 23

aku, kemalasan sedunia dan RIDSECT !!

Salam readers...

cheewaahh.....gaya cm ramai benar baca citer aku nih kaan...hahahahaha...lantak lah..

okeh2 back to business...

cerita pertama ~ M-A-L-A-S ~
ari nih .. kali ke 3/4 aku pi keje jam 9 lebih...hohoho org len masuk keje jam 8.10..paling lambat pun dlm 8.30-8.45 pagi...aku pi tibai jam 9 lebih...kenapakah jadi begini?? overslept ler...apa halnya lagi...teruk betul peel aku minggu nih...natijahnya 3/4 kali itu jugak la aku x punch attendance aku hua hua hua hua....biasa2 kalau sampai selepas jam 9 memang gitu la peel aku....xper lah..janji aku mai gak keje...

lepas tuh....dh sampai belasah bekpes semer (nasib baik pantry depan bilik ajer...so selamba je bekpes sambil bukak pintu kot2 ada call in) aku dok berkurung dlm bilik.... macam2 lah aku buat dr kemas2 isi laci sampai la termenung depan monitor....hahahahaha.....bapak punya malasssssss sudah mai daaaa !!! tp opkos laa aku wat peel gitu lepas aku setelkan semer keje....and aku ada fed up ngan something.. pasal apa aku fed up xyah la citer.... nak citer hal malas ajer kan???

bukan thn nih jer aku wat pangai... dulu2 masa belajar dulu pun aku penah wat gitu gak....kelas jam 8 aku bgn jam 7.30 pagi laa....7.45 pagi ler....suka2 ati lah.. mandi bersiap naik bas segala sampai kelas dlm 8.30-8.40 gitu... aku ingat lagi masa kelas Dr. Rita (entomologi) aku sampai lambat kelas dia seminggu tuh.. sampai aku miss test lagi masa tuh... uwwa.... so solution nyer aku pi la jumpa dia ckp aku miss test tuh bla bla bla.... dh asik dtg lambat mano nak tau ada test kan.. ehh.. silap.. dia umum tarikh test tp aku xtau aku miss ari test tuh.. pi merayu kat dia nasib la dia kasik aku amik test tuh... kenapa?? kerana gred aku dlm test2 lain kelas dia aku dpt lebih dr B...hahahhahaha... itu citer masa blajar...la citer masa keje...seminggu ni aku lambat....esok last day in this week xtau la lambat gak or x.. siyess aku x dgr alarm daa... tido mati kot... tp sibbaik laa xde masalah (lagi) mai lambat nih..hahahhahahaha...

citer ke 2 ~ RIDSECT ~

sejak melepasi musim tengkujuh nih... betapa nyamuk telah membiak secara bersungguh2... sampai aku balik dr keje nak kena spray ridsect nih 1 rumah baru bleh duduk diam... pasang ubat nyamuk letrek xyah citer lah sbb aku siap tukar brand ubat nyamuk lagi... rasanya nyamuk pun dh kalis ngan ubat nyamuk yg nih .. maunya x sebab dh 2 tahun aku pakai ubat nyamuk tuh sejak dok sini...

lepas spray... sapu umah... maka penuh la nyamuk2 yg kecundang di atas lantai... x mati lagi.. nak kena penyek kasik betul2 kiok itu nyamuk... aiyyoo.... mana tahan deeyy asik idu spray nih ajer... sampai aku batuk sejak minggu lepas pun gara2 byk idu menda nih lah... sibbaik seminggu ajer batuk... dh okeh berkat makan eskrem... hahaah nnt kita citer pasal batuk n eskrem...

tahan la 2 malam dr serangan nyamuk... pastu nak kena spray lagik... maka spray yg tin tinggi sebulan jer tahan...ini stok dh xde esok gaji leh beli hak lain... untung betul.....

time nih pun spray can ada kat kaki.... aku nampak jer nyamuk berterbangan cm jet pejuaaang.... zzzzsssssss.... amik ko....tros terbabas ke bawah... n penyek.... pueh hati...

ok... tu jer :P

No comments:

Post a Comment

mekasih kerana sudi menconteng arang kat blog sayer

(^_^)V