Tuesday, March 15

Cuti Skolah ~ hari minggu ~ kemalangan maut

ari jumaat bermulanya cuti skolah... bermulanya hari itu dengan mendung sehingga tghari... dan hari itu bakal bermulanya kenduri kendara sanak saudara sahabat handai bernikah di sana sini..

aku lak cuti nih ada la 1-2 jemputan kenduri.. tp weekend xde lah.. ada weekdays a-k-a ari keje.. so xper lah...

ahad plan nak selebret besday incik usop.. x bincang lagi nak kasik adiah menda n nak beli kek menda... sambil2 layan tv n FB di petang hari jumaat lepas (11 Mac) aku di kejutkan dengan stetment dr PJG yg DSA kat klinik tmpt opis aku nih kemalangan... abg din (Zainuddin Omar) eksiden di Banding.. terkejut.. tp dok pk2 abg din yg mana??

dok risik2 .. lerr... abg din misai tebal tuh... terkejut sungguh... kemalangan itu juga meragut nyawa isteri dan 2 anak lelakinya.. dia dan anak sulung masih kritikal di ICU Hospital Taiping. arwah isteri juga DSA kat klinik yg sama baru di naikkan pangkat DSA Kanan.. ishkk.. yg mana satu isterinya.. jenuh dok pk2.. agaknyayg tuh kot.. sampai la aku masuk keje ahad tuh diorang hebahkan kemalangan ke usermail... astaghfirullah... terkejut lagi skali.. kakak yg nih...

dgr2nya kemalangan tu berlaku bila kete yg di naiki keluarga abg din terbabas dan di rempuh wish yg dtg dr hadapan... ngerinya... 3 beranak meninggal di tempat kejadian.. sedih... sungguh sedih.. diorang laki bini memang baik... mesra dgn rakan sekerja... abg din teman main badminton.. babytua pun terkejut gak bila aku bgtau.. sbb diorang memang kenal bersembang dn jadi partner badminton.. ishk2..

berita kemalangan di cover tv3 pada malam jumaat tuh then masuk paper keesokkan harinya...

pada ari sabtu anaknya sudah sedarkan diri... tp abg din masuk OT operation krn hatinya pecah... tp ari ahad dh sedarkan diri dan doc masih nak pantau 48 jam nak make sure dia stabil.. walau aku x kenal anak2 dia tapi mostly staf kat klinik n tech kenal n rapat dengan diorang.. semua bersedih atas pemergian arwah isteri n anak2 beliau...

masa nih... xtau la dia dh sedarkan diri atau tidak.. tp aku sentiasa berdoa semoga Allah kuatkan semangat abg din dan anak sulungnya, semoga mereka cepat sembuh dan sihat.. dan harap mereka tabah menghadapi dugaan kehilangan Ibu dan Isteri, anak2 dan adik2.. semoga mereka tabah... semalam orang2 kat opis buat solat hajat selepas solat zohor kat surau mendoakan kesejahteraan mereka.

dan jumaat ini rombongan klinik akan pegi menziarahi mereka di Hospital Taiping. aku x dpt nak g sbb sure babytua x kasik... xper la... aku doakan mereka dr jauh...semoga abg din sihat dan tabah menghadapi hari2 mendatang..

No comments:

Post a Comment

mekasih kerana sudi menconteng arang kat blog sayer

(^_^)V