Thursday, March 3

Recycle Bin & Deleting Process

ishkk... rajin la pulak...

tapi itu tanda2nya aku xleh nak berpikir 1-1 perkara.... bersumbat2 hal  dalam kepala sampai x tau nak buat mana 1... idea yg ada pun dok berlegar2 xnak kuar.... so nak kena create jalan keluar la nih...

nak kena asingkan dulu hal dlm kepala... yg sehari 2 nih agak mengganggu...

proses DELETE - MENDELETE sungguh aktif setahun 2 nih... banyak sgt perkara yg aku x simpan dlm hati.. yg agak2 bleh menyemakkan pemikiran aku DELETE... yang menyusahkan emosi aku - DELETE... yang xde guna utk di pikirkan - DELETE... dh banyk giler lah aku DELETE sampai penuh RECYCLE BIN aku...



last2 RECYCLE BIN pun kena manage gak.... mana2 yg agak2 bleh di gunapakai aku restore balik ... buh dalam folder lain... ada tuh buang tros... xde gunanya simpan...  banyak la jugak yg aku DELETE tros dr RECYCLE BIN....


tp banyak sungguh aku menDELETE memori aku ke dalam RECYCLE BIN.... xsah citer la yg aku DELETE lagi drp RECYCLE BIN...

blom campur DEFRAGE lagi..... huhu huhuhu.... kalau la aku technician komputer aku rasa aku la technician paling berjaya kerana mampu menDELETE sekian banyak memori dr hard-disk... menDELETE lagi RECYCLE BIN pahtu DEFRAGE sampai lancar giler operasi kepala otak nih...



tp.. seminggu nih rupa2nya aku terkesan CACHE file...  padahal aku dh lama DELETE itu ini... FORMAT?? ko giler nak FORMAT paler otak aku balik??? no no no no... rupa2nya masih tersimpan dalam MAIN MEMORY....



patut laa aku teringat hal2 CACHE tuh.... tp minta maaf lah... hanya YANG PAKAR sahaja mampu kembalikan fail2 yg aku dh DELETE dr otak aku n RECYCLE BIN tuh...

biarlah masa yg menentukan.. buat masa ini biar la aku teruskan operasi ini seperti biasa... sesungguhnya hal2 CACHE itu kadang2 jadi BUG.. sebab beberapa kali aku HANG kerana file2 itu... main file lak tuh... apapun.. jika itu takdirnya.. aku redha... kerana tindakbalas ANTIVIRUS yang buat jadi begini... terpaksa aku DELETE demi meneruskan kehidupan...


p/s : aku bukan technician komputer dengan memaparkan gambarajah spt di atas...

2 comments:

  1. pas mu delete sumer trash2 yg x pakai tu, jgn lupa plak install antivirus....takot nnt blackout twos cpu tu...:P

    ReplyDelete
  2. ouhh itu sudah pasti.... power giler antivirus nih.....hahahahaha...

    ReplyDelete

mekasih kerana sudi menconteng arang kat blog sayer

(^_^)V